Kjøpsbetingelser

Kjøps- og leveringsbetingelser for Norske Hjems nettbutikk.

Følgende betingelser gjelder ved kjøp i nettbutikken.

Registrer deg!
Før du handler må du registrere deg som kunde og oppgi en gyldig e-post adresse. Din informasjon vil behandles konfidensielt. Du velger selv passord for din konto. Du vil motta en e-post fra oss med beskjed om å aktivere din konto før du handler. Dette er til våre kunders sikkerhet og for å forhindre falsek oppføringer.

Frakt
Du betaler porto etter varens vekt og Postens portoavgifter. Ved bestilling av abonnement velger du gratis frakt for abonnement. Det er du som kunde som er ansvarlig for å velge korrekt fraktmåte. Ved manglede porto i forhold til bestilt produkt forebeholder vi oss retten til å fakturere deg som kunde for korrekt beløp.

Betaling
Vi anbefaler våre kunder å benytte seg av vår PayPal løsning for betaling av varer. Hos oss kan du trygt betale med kreditt- eller debetkort, bankkort eller paypalkonto. Dersom du ikke ønsker å betale på denne måten, send oss en e-post med din bestilling, navn og adresse så sender vi deg en faktura på e-post. Når vi har mottatt betalingen sender vi deg varen.


Priser
Alle priser er inkl. mva. Du vil se totalpris for din bestilling helt til slutt i bestillingsprosessen. Husk å velge korrekt fraktmetode.


Levering
Vi sender ut varere med Posten/Bring. Vanlige pakker blir sendt hjem til deg, større pakker må hentes på nærmeste postkontor.
Vi kan ikke garantere leveringstiden, men har ambisjoner om at du skal få dine varer innen 14 dager etter bestilling. Det er flott om du undersøker varen så snart du har mottatt denne og gir oss beskjed dersom det skulle være noe. Ved forsendelse til kunde har nettbutikken ansvar for at varen er forsvarig pakket, ved forsendelse fra kunde til nettbutikk (reklamasjon) er kunden ansvarlig dersom varene skades eller kommer bort under transport.

Uavhentede pakker
Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss. Vi forbeholder oss retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

Å unnlate å hente pakken, er ikke det samme som å benytte seg av angreretten! Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken og kontakte kundesenteret for å få returinformasjon. Benytter du deg av denne retten, vil du kun måtte betale returfrakt til oss. Se mer informasjon under Angrerett.

Angrerett/retur.
I overensstemmelse med Kjøpsloven
kunden angrerett. Dette gjelder all form for handel over Internett. Forutsettelsen er at varen blir returnert i tilnærmet samme stand og mengde som da kunden mottok den. Hovedregelen er at det er 14 dagers angrefrist fra den dagen kunden har mottatt varen.  Angrerettsskjema. Dersom kunden ikke har mottatt dette blir klagefristen automatisk forlenget til tre måneder. Loven gjelder ikke for salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300. Les mer om angrerett her.

Reklamasjon
Dersom du ønsker å reklamere på en vare, vennligst ta kontakt med oss først. Oppgi ordrenummer og hvilket produkt reklamasjonen gjelder slik at vi letter kan hjelpe deg. Ikke send oss noe før du har vært i kontakt med oss! Erstatningsprodukt sendes uten kostand. Har du betalt for varen og vi ikke kan ersatte denne med et tilsvarende produkt får du igjen pengene, så nsart vi har fått den defekte varen i retur. Det er kjøper som betaler returporto.

Kontakt oss her!